Sterke service begint achter de schermen
Als expert in Employee Experience helpen we jou bij diverse uitdagingen
Medewerkers optimaal ondersteunen
En daar zit de echte uitdaging. Want hoe kun je nou verwachten dat medewerkers klanten écht goed bedienen als ze zelf aan de achterkant vastlopen? Dat is niet alleen frustrerend voor je medewerkers zelf, maar zal uiteindelijk ook een negatieve impact hebben op de klantbeleving. Want er is geen klant te vinden die staat te springen als ze langer moeten wachten, niet herkend worden, verkeerde informatie krijgen of telkens hun verhaal opnieuw moeten doen.
Precies daar ligt de kracht van Employee Experience: medewerkers ondersteunen met intuïtieve tools vol gebruiksgemak, slimme processen en relevante informatie, precies op het juiste moment. Geen eindeloos zoekwerk, maar meteen de juiste antwoorden. Geen frustratie met complexe systemen, maar technologie die écht ondersteunt. Want alleen als medewerkers soepel kunnen werken, kunnen ze klanten de ervaring bieden die ze verwachten.
Positieve klantervaringen beginnen bij sterke teams
Als je medewerkers hun werk goed kunnen doen met de juiste technologie, merkt je klant dat meteen: niet alleen snelle service, maar bijvoorbeeld ook relevante aanbevelingen in e-commerce, persoonlijke interacties in sales en doordachte campagnes in marketing.
Dat is in theorie eigenlijk heel simpel - maar in de praktijk vaak nog niet vanzelfsprekend. Zonder de juiste systemen, duidelijke processen en toegang tot relevante informatie wordt het voor die medewerkers onnodig lastig om klanten goed te helpen.
Van sterke EX naar optimale CX
Of het nu gaat om een servicemedewerker die snel een oplossing vindt, een marketeer die data slim benut of een salesmanager die altijd de juiste klantinformatie bij de hand heeft; een soeple EX zorgt ervoor dat iedereen in de organisatie moeiteloos levert wat klanten verwachten. Niet omdat technologie leidend is, maar omdat het hun werk makkelijker maakt - en leuker!
En dat merk je meteen: betere klantinteracties, hogere klanttevredenheid, meer loyaliteit en uiteindelijk ook betere resultaten. Want een sterke EX is geen doel op zich, maar de sleutel tot een optimale CX. Acorel gelooft dat technologie medewerkers moet ondersteunen in het doen waar ze goed in zijn: klanten helpen. En dan volgt die positieve klantervaring vanzelf!
Duik dieper in het belang van Customer Data
-
Wat is het belang van een klantdatastrategie?
-
Leer van bedrijven als Shimano, Fabory, Asics, en Royal Swinkels
-
Hoe bepaal je de eerste stap in dit domein?
Meer weten? Neem contact op met Luuk!
-
Plan een 20 minuten introductie meeting
-
Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
-
Vraag een demo aan