ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Hoe zorg ik ervoor dat onze webshop klant specifieke prijzen toont in de relevante stappen in het online order proces?

     

    Een veelvoorkomende uitdaging binnen B2B e-commerce is dat klanten bij elke stap van het online bestelproces hun klantspecifieke prijzen willen zien, terwijl deze prijzen vaak dynamisch worden berekend op basis van complexe condities in een achterliggend ERP-systeem.


    Dit vereist een naadloze integratie tussen de e-commerce oplossing en het (SAP) ERP-systeem, zodat actuele prijsinformatie direct beschikbaar is en correct wordt weergegeven. Zonder deze integratie kan een klant geconfronteerd worden met generieke prijzen, wat leidt tot verwarring, extra handmatige communicatie en mogelijk verloren omzet.


    Een e-commerce oplossing kan deze uitdaging aanpakken door real-time prijsberekeningen op te halen direct vanuit het ERP-systeem via API-koppelingen of een slimme price engine service die opereert binnen een orchestration tussenlaag (en die wordt gevoed vanuit de ERP oplossing). 


    Hierdoor worden bij elke stap in het bestelproces – van productweergave en winkelmand tot offerte en checkout – de juiste prijzen getoond op basis van vooraf vastgelegde klantcondities. Dit biedt een transparante en consistente ervaring voor de klant en voorkomt fouten die kunnen ontstaan door handmatige prijscontrole of prijslijsten die niet up-to-date kunnen zijn.


    Daarnaast kan de e-commerce oplossing caching of prijsregels implementeren om de prestaties te optimaliseren, zodat klanten niet te maken krijgen met vertragingen bij het ophalen van prijzen uit het ERP-systeem. 


    Door slimme integratie en orchestration kan een B2B-bedrijf zijn klanten een gepersonaliseerde en efficiënte online bestelervaring bieden, wat de klanttevredenheid verhoogt en de operationele efficiëntie verbetert.

     

    Ontdek onze E-commerce oplossing

     

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels