ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Inzichten
  • Digital Marketing
  • Wat SAP Emarsys uniek maakt in het SAP CX-portfolio

    Onlangs heeft SAP Emarsys toegevoegd aan het Customer Experience portfolio. De vraag is: wat maakt Emarsys uniek in het huidige portfolio van SAP Customer Experience?

    Marketing die écht aankomt

    Klanten bereiken met de juiste boodschap, op het juiste moment, via het juiste kanaal – het is de kern van moderne marketing. Om dat goed te doen, is Marketing Automation essentieel. Binnen het SAP CX-portfolio was SAP Marketing Cloud jarenlang dé oplossing voor zowel B2B- als B2C-marketeers. Inmiddels is SAP Emarsys toegevoegd aan het portfolio. De vraag is: wat maakt Emarsys uniek? En hoe sluit het aan op de veranderende markt waarin online en offline steeds meer samensmelten?

     

    E-commerce groeit, verwachtingen ook

    De e-commerce markt blijft groeien. Niet alleen voor B2C, maar ook in B2B verschuift de focus richting online verkoop. Toch verschilt het aankoopproces. B2C-klanten verwachten snelle acties, terwijl B2B-beslissers tijd nemen voor analyse. Beide groepen hebben echter één ding gemeen: ze hebben veel keuze en hoge verwachtingen. Ze willen op elk kanaal dezelfde ervaring, dezelfde prijs en real-time informatie over beschikbaarheid. Of ze nu op je website zitten, in je winkel staan of contact hebben met je klantenservice.

     

    Consistentie als voorwaarde voor vertrouwen

    Om als merk geloofwaardig te blijven, is consistentie cruciaal. Je klant tolereert het niet als je webshop iets anders zegt dan je salesafdeling. Om dat te voorkomen heb je een platform nodig dat alle kanalen verbindt en zorgt voor één geïntegreerde klantbeleving. SAP Emarsys is zo’n platform. Het helpt je om op elk moment, via elk kanaal, met relevante content aanwezig te zijn.

     

    Emarsys: meer dan e-mailcampagnes

    SAP Emarsys begon ooit als e-mailtool, maar is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardig Marketing Automation platform. Met vooraf ingerichte workflows richt je eenvoudig gepersonaliseerde campagnes in. Hierdoor verkort je je time-to-value en verhoog je de klanttevredenheid. Vooral in B2C-omgevingen zoals retail en e-commerce biedt dit een concurrentievoordeel, maar ook B2B-organisaties profiteren van de flexibiliteit en snelheid van het platform.

     

    B2C én B2B: dezelfde uitdagingen

    Marketingteams, of ze nu B2C of B2B bedienen, hebben vaak dezelfde doelen: campagnes meten, snel inspelen op veranderingen, en dat met beperkte middelen. Emarsys is ingericht op operationele marketingdoelen. De combinatie van standaard workflows, krachtige AI en gebruiksvriendelijke interfaces maakt het platform geschikt voor beide werelden.

     

    Klantgericht en gebruiksvriendelijk

    Een van de sterke punten van Emarsys is de intuïtieve interface. Zelfs beginnende marketeers kunnen direct aan de slag met het opzetten van omnichannel campagnes. Die campagnes worden gevoed met data uit e-commerceplatformen, klantinteracties en andere kanalen. Emarsys gebruikt AI om klanten automatisch in de juiste flows te plaatsen, afhankelijk van hun gedrag en kans op conversie. Zo speel je continu in op de fase waarin een klant zich bevindt – cruciaal voor een sterke klantrelatie.

     

    Slimme inzichten en integraties

    Emarsys biedt uitgebreide standaardrapportages en analyses die je helpen om campagnes te verbeteren. Dankzij integraties met tools als Google Analytics krijg je bovendien inzicht in de omzetimpact van je campagnes. De recente toevoeging van de SAP Account Engagement B2B Add-on maakt het mogelijk om ook in B2B-omgevingen data te synchroniseren met SAP Sales Cloud, waarmee marketing en sales nauwer samenwerken.

     

    Minder afhankelijk van IT

    Emarsys is ontwikkeld voor marketeers – niet voor IT’ers. Je hebt geen data-analist of ontwikkelaar nodig om campagnes op te zetten of te optimaliseren. Met ingebouwde analyses en voorspellende modellen krijg je zelf de inzichten die je nodig hebt om te sturen op groei en resultaat.

     

    Één platform, alle kanalen

    Waar Emarsys in uitblinkt, is het samenbrengen van strategie, uitvoering en optimalisatie op één plek. Dankzij AI-gestuurde aanbevelingen, een uniform klantbeeld en cross-channel personalisatie creëer je een consistente ervaring over e-mail, SMS, web, social en meer. En dat zonder ingewikkelde technische implementaties.

     

    Toekomstgericht en snel inzetbaar

    SAP Emarsys combineert snelheid, schaalbaarheid en personalisatie in één toekomstgericht platform. De implementatie is relatief kort, de leercurve is laag en de impact is hoog. Het is dé keuze voor bedrijven die klaar zijn voor de volgende stap in marketing automation – of ze nu B2C, B2B of beide bedienen.

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels