ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Inzichten
  • Sales Management
  • Orchestration & Integration
  • Dit is hoe IT bijdraagt aan customer experience

    Organisaties worden steeds afhankelijker van software en techniek. Als IT-manager zie je dat aan de grote hoeveelheid werk bij die bij jouw afdeling ligt. De business wil en moet door, maar de agenda van je team is ook druk bezet.

    Hoe IT en business samen de klant centraal zetten

    De afhankelijkheid van software in organisaties neemt toe. Als IT-manager merk je dat dagelijks: de business wil tempo maken, maar jouw team zit bomvol werk. Daardoor ontstaat het risico dat afdelingen hun eigen oplossingen zoeken – van gratis tools tot losse softwarelicenties – zonder IT daarin te betrekken. Korte termijn handig? Misschien. Maar voor de lange termijn is het een risico voor zowel IT als je CX-strategie. Data raakt versnipperd, systemen sluiten niet op elkaar aan, en silo’s ontstaan. Terwijl een sterke customer experience juist vraagt om integratie en samenwerking. In dit artikel laten we zien hoe IT een drijvende kracht kan zijn achter betere klantbeleving – en welke keuzes daarin bepalend zijn.

     

    Van klantvraag naar technologie

    Een effectieve samenwerking begint bij een helder uitgangspunt: de business vertaalt klantvragen naar behoeftes en beloftes. IT zorgt vervolgens voor de juiste technologische randvoorwaarden om die beloftes waar te maken. Denk aan goed ontsloten klantdata, stabiele integraties of een Commerce-omgeving die schaalbaar is. Met de juiste CRM-, Marketing Automation- of Commerce-software maak je het mogelijk om een 360-graden klantbeeld op te bouwen. Maar hoe kies je de juiste oplossing? Daarvoor zijn een aantal afwegingen relevant:

     

    Best of breed of best of suite?

    Kies je voor best of breed, dan combineer je per domein de beste software van verschillende leveranciers. Dat kan krachtige resultaten opleveren, maar vraagt ook om sterke integratiekennis, onderhoud en coördinatie.

     

    Ga je voor best of suite, dan neem je één geïntegreerde oplossing af waarin alles al samenwerkt. Minder flexibiliteit misschien, maar ook minder beheerlast. SAP Customer Experience valt in deze categorie – en scoort tegelijk ook in onderzoeken als best of breed-oplossing.

     

    Horizontals of verticals?

    Horizontals zijn breed inzetbare oplossingen, zoals een Customer Data Platform of PIM. Verticals richten zich op specifieke afdelingen, zoals marketing, sales of service. Denk aan Sales Cloud, Service Cloud of Emarsys.

     

    De waarde van verticals is groot – maar alleen als de basis klopt. Zonder goede productdata is Commerce waardeloos. En zonder betrouwbare klantdata heeft een CRM weinig effect.

     

    Cloud of on-premise?

    De meeste nieuwe software is cloud-first. Dat betekent automatische updates, minder beheer en een voorspelbare release-agenda. Maar ook: minder directe controle en afhankelijkheid van de leverancier.

     

    Bij elke update is overleg met de business nodig om te bepalen of je nieuwe functies activeert. En je moet capaciteit plannen om te testen. Vragen over uptime en SLA’s zijn dus essentieel.

     

    Kennis in huis of uitbesteden?

    Wil je kennis opbouwen binnen je eigen team? Of kies je voor externe specialisten? Een combinatie is vaak ideaal: intern eigenaarschap, extern expertise. Acorel CX DevOps biedt bijvoorbeeld een multidisciplinair team dat support, advies en doorontwikkeling combineert.

     

    Terugkerende taken zoals releasebeheer of monitoring zijn typisch uit te besteden. Niet spannend, wel essentieel. En met goede support voorkom je dat het systeem stilvalt – of erger: de klantbeleving eronder lijdt.

     

    Samen het verschil maken

    Als IT en business samen keuzes maken, voorkom je dat afdelingen eigen wegen inslaan. Je houdt grip op je IT-landschap én vergroot de impact op klantbeleving. Acorel denkt graag met je mee – van strategische keuzes tot operationeel beheer. Meer weten? Laat je gegevens achter en we nemen contact op.

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels