ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Self-Service
  • Universiteit Maastricht vertrouwt op support van Acorel

    Klantnaam

    Universiteit Maastricht

    Klant sinds

    2015

    Producten

    SAP CRM

    Maastricht universiteit

    Support voor CRM door Acorel biedt continuïteit

    Voor de Universiteit Maastricht (UM) is CRM ontzettend belangrijk. In 2006 implementeerde de UM SAP CRM. Sindsdien zijn de consultants van Acorel betrokken geweest bij verschillende projecten en optimalisaties op dat vlak. De afdeling Managed Services van Acorel zorgt dat het systeem up-to-date blijft. Met regelmatige updates en directe ondersteuning bij problemen zorgt Acorel ervoor dat deze onmisbare oplossing blijft voldoen aan de wensen van de universiteit.

     

    De Universiteit Maastricht (UM), opgericht in 1976, is de jongste, meest zuidelijke en meest internationale universiteit van Nederland. Op dit moment telt de UM ongeveer 17.000 studenten en ruim 4.000 medewerkers. Bijna 45% van de studenten en meer dan 30% van de academische staf aan de UM is afkomstig uit het buitenland. Het merendeel van de bedrijfsprocessen binnen de faculteiten en ondersteunende diensten van de universiteit worden in SAP afgewikkeld.

     

    Afscheid van Excel

    Voor de Universiteit Maastricht (UM) is de CRM-oplossing absoluut onmisbaar om gegevens over studenten in vast te leggen. En dat zijn niet alleen alle (potentiële) studenten, maar ook zo’n 50.000 alumni. In totaal bevat de CRM-oplossing ongeveer 300.000 relaties. “We optimaliseren het systeem eigenlijk voortdurend”, vertelt Marcel Sodermans, consultant bij het ICT Service Centre van de UM. “Er zijn steeds meer processen waarbij we afscheid nemen van handmatig bijgehouden Excelbestanden. In plaats daarvan, nemen we ze op in onze CRM-oplossing. Daarnaast komen er regelmatig nieuwe verzoeken vanuit Marketing en Communicatie. Wij bieden bijvoorbeeld ondersteuning bij open dagen of andere events. We ontwikkelen, samen met Acorel, mobiele apps om gegevens van studenten – of potentiële studenten – snel vast te leggen.” Kleine aanpassingen binnen de CRM-oplossing (of: ‘in SAP CRM’) doen Sodermans en zijn collega’s zelf. Voor meer ingrijpende wijzigingen, schakelen zij Acorel in.

     

    “We zijn voor de Universiteit Maastricht eigenlijk een soort flexibele schil. Daarbij loopt het contact met Acorel heel prettig en informeel”

    Marcel Sodermans, Consultant bij het ICT Service Centre Universiteit Maastricht

     

    Managed Services van Acorel

    Acorel biedt klanten ondersteuning bij het beheer en onderhoud van de CRM-oplossing. “We zijn voor de Universiteit Maastricht eigenlijk een soort flexibele schil”, zegt Emiel Truijen, Manager Managed Services bij Acorel. “Of het nu gaat om ad-hoc problemen die direct opgelost moeten worden, of om verzoeken om nieuwe features en changes, wij staan klaar om ermee aan de slag te gaan.” 

     

    Om veranderingen efficiënt door te voeren op een gecontroleerde manier, koos de UM voor een release-matige manier van werken. Los van de spoedeisende klussen, verzamelt de UM alle wijzigingsverzoeken die Acorel dan in één keer doorvoert met een update. Truijen: “Op deze manier houden we het overzicht en kunnen we de wijzigingen in één keer testen. Dat scheelt de UM veel tijd. Doordat we regelmatig contact hebben met de universiteit, kunnen we een goede inschatting maken van de aankomende werklast.”

     

    “Er is altijd iemand beschikbaar om ons te helpen, heel prettig om daarop te kunnen vertrouwen”

    Marcel Sodermans, Consultant bij het ICT Service Centre Universiteit Maastricht

     

    De relatie met Acorel is uitstekend

    Binnen de UM verzamelt Sodermans alle RFC’s (Request for Change) voor het domein Marketing & Communicatie. Deze wijzigingsverzoeken stemt hij eens in de twee maanden af met Acorel. “Binnen de universiteit zijn we gewend om tamelijk procedureel te werken. Het is daardoor soms best een uitdaging om op tijd van alle betrokkenen goedkeuring te krijgen om bepaalde wijzigingen door te voeren. Acorel stelt zich hierin gelukkig heel flexibel op. Zelfs als er weinig tijd is om onze verzoeken te realiseren, krijgen ze het voor elkaar”, vertelt Sodermans enthousiast.

     

    “Het contact verloopt heel prettig, informeel. En als er iets is dat echt om een acute oplossing vraagt, dan bellen we gewoon even. Er is dan altijd iemand beschikbaar om ons te helpen. Het is heel prettig om daarop te kunnen vertrouwen.”

     

    Nieuwe ontwikkelingen

    Kijkend naar de toekomst, verwacht Sodermans dat de UM op termijn de ontwikkeling van SAP zal volgen. “Een universiteit is een complexe organisatie. Het is voor ons niet altijd mogelijk om de allernieuwste technieken op de voet te volgen. Maar de richting die SAP opgaat met cloudoplossingen en SAP HANA zullen we zeker gaan volgen. “

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels