ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Self-Service
  • Wereldwijd dezelfde klantervaring bij TUI

    Klantnaam

    TUI

    Klant sinds

    2018

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Digtran tui

    ‘SAP Sales en Service Cloud helpen TUI om dicht bij hun klanten te staan. Medewerkers overal ter wereld hebben in één oogopslag inzicht in klantdata. Hierdoor ontstaat een gestroomlijnde klantervaring.’

    Norbert Hendriksen, Business Consultant & Analist bij Acorel

     

    Gestroomlijnde klantervaring

    Alles draait om de klantervaring bij TUI, een van ’s werelds grootste reisorganisaties. De organisatie is actief in 31 landen met 180 verschillende reisbestemmingen en ruim 20 miljoen vakantiegangers per jaar. Norbert Hendriksen, Business Consultant & Analist bij Acorel: ‘In de reisbranche is veel concurrentie. TUI wil zich daarvan onderscheiden met de strategie Customer Intimacy: dicht bij de klant staan. Om dat te bereiken moeten alle medewerkers, van het reisbureau tot op de plaats van bestemming, weten wie de klant is, welke voorkeuren hij heeft en om welke boeking het gaat.’

     

    Een uniform platform

    Voorheen werkten de landenorganisaties binnen TUI met verschillende systemen. Informatie werd vaak per e-mail of telefoon uitgewisseld, waardoor lokale medewerkers onvoldoende op de hoogte waren van informatie over de klant.  Bij klanten ontstond het gevoel dat ze te maken hadden met meerdere organisaties. Daarom besloot TUI over te stappen op één uniform platform: SAP Sales en Service Cloud.

     

    Ondersteuning Acorel

    Acorel ondersteunt de reisorganisatie bij de implementatie van dit omvangrijke project. Hendriksen: ‘Als expert op het gebied van SAP Customer Experience denken wij bij iedere stap in het proces actief mee en maken we de vertaalslag tussen de business en IT. Bijvoorbeeld door teams bewust te maken van de functionaliteiten en mogelijkheden van SAP Sales en Service Cloud,’ vertelt Hendriksen, ‘Daarnaast ondersteunen we TUI in Nederland en België bij het omzetten van klantdata van lokaal naar globaal. En analyseren we vervolgens wat dit betekent voor de processen die daaraan gekoppeld zijn.’

     

    Inzicht in één oogopslag

    Met de overstap naar SAP Sales en Service Cloud hebben medewerkers van TUI in één oogopslag inzicht in de boekingshistorie en interacties met de klant. Daardoor zijn ze beter geïnformeerd als ze in contact komen met de klant. Hendriksen: ‘Overal waar de klant zich bevindt, heeft hij voor zijn gevoel één aanspreekpunt. Lokaal weten medewerkers precies welke boeking de klant heeft gedaan en welke aanvullende wensen hij heeft. Zo kunnen ze de klant ontvangen als een langverwachte bekende en dragen ze bij aan het ultieme vakantiegevoel.’

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels