ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Ambitieus SILICON jaagt toekomstplannen na door steeds klantgerichter werken

    Klantnaam

    Silicon

    Klant sinds

    2021

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Silicon Wouter hero

    "Wij zijn relatieve nieuwkomers op CX-gebied, maar Acorel nam ons als een gids aan de hand."

    Wouter Garot, CEO bij SILICON

     

    Het succesverhaal van SILICON

    Metaalbewerkingsspecialist SILICON is een succesverhaal. In 40 jaar tijd groeide het bedrijf van Wouter Garot uit tot een internationaal bekende partij die synoniem is met kwaliteit. Maar SILICON wil haar marktaandeel vergroten, daarom schakelde het bedrijf Acorel in om met de beste klantbeleving meer prospects te veranderen in klanten. SILICON ontwerpt en produceert specialistische hittebestendige verankeringssystemen – zie de video verderop. De systemen worden toegepast in industriële ovens die extreem hoge temperaturen voortbrengen, bijvoorbeeld in de energiesector en de petrochemische, cement-, verbrandings- en staalindustrieën. Met een zelfontworpen lassysteem garandeert SILICON de kwaliteit en efficiëntie van het ankerinstallatieproces. CEO en eigenaar Wouter Garot richtte het bedrijf veertig jaar geleden op en voert nog altijd voortdurend verbeteringen door bij SILICON. Zijn meest recente missie? Het vergroten van de marktinzichten en het stroomlijnen van de salesprocessen samen met Acorel.

     

    Transparatie in de salesfunnel

    Na veel geïnvesteerd te hebben in de industriële en logistieke organisatie, was het voor SILICON tijd om ook de commerciële tak te upgraden. “De salesmogelijkheden in ons ERP-systeem SAP Business One bleken niet toereikend voor onze ambitieuze toekomstplannen op het wereldtoneel”, vertelt Garot. “Er was onvoldoende kennisbehoud en -overdracht in de organisatie en we hadden geen helder inzicht in de marktverhoudingen en klanthistorie. We wilden daarom een betere klantervaring bieden door meer transparantie en structuur aan te brengen in onze verkooptrajecten. Daarnaast wilden we de voortgang en salesprestaties beter kunnen volgen.”

     

    “In 2020 gingen we op zoek naar een gespecialiseerde partij en een salesoplossing die ons konden helpen onze groeiambitie te realiseren. Na een grondige selectie kozen we voor Acorel en SAP Sales Cloud. Acorel is gespecialiseerd in klantcentraal werken en SAP Sales Cloud kon goed worden aangepast aan onze specifieke wensen. Bovendien had Acorel al ervaring met het integreren van SAP Sales Cloud in SAP Business One.”

     

    Een oplossing voor sales, service en marketing

    Acorel ontwikkelde een integrale oplossing in samenwerking met Domani Business Solutions, SILICONs beheerpartner voor SAP Business One. De oplossing ondersteunt in eerste instantie de operationele salesactiviteiten van SILICON. Op termijn wordt de oplossing ook ingezet om serviceprocessen zoals klachtenregistratie en marketingactiviteiten zoals het versturen van nieuwsbrieven te ondersteunen.

     

    Meer kansen verzilveren dankzij beter inzicht

    “In SAP Sales Cloud loggen we nu alle klantinteracties en saleshandelingen”, vertelt Garot. “Daardoor kunnen we kansen gemakkelijker herkennen en opvolgen. Daarnaast maakt SAP Sales Cloud het mogelijk om de voortgang van salestrajecten beter bij te houden. We zien precies hoeveel mensen we spreken, een demo krijgen, een presentatie bijwonen, een proefperiode aangaan en we uiteindelijk mogen verwelkomen als klant. Dat is enorm leerzaam. Ook voor salesmedewerkers zelf. Ze krijgen inzicht in hun specialismen en verbeterpunten. Als we de voordelen van SILICON goed overbrengen, moeten we iedere prospect waarmee we in contact komen, kunnen aanhaken als klant.”

     

    Wereldwijd eenduidig en klachtgericht werken

    Garot: “Een belangrijk doel tijdens de implementatie was om mijn jarenlange verkoopervaring te verwerken in de structuur van het salesproces. Omdat ik weet dat dit voor ons de beste manier is om succes te boeken. De sleutel tot ons salessucces is dat klanten onze producten door en door begrijpen. Ze ontdekken dan dat onze systemen ze simpelweg heel veel tijd en geld besparen door een langere levensduur van hun machines en snellere reparatietijden.”

     

    “Om die informatie zo goed mogelijk over te brengen, dacht ik gefaseerde verkooptrajecten uit voor zowel onze producten als onze diensten. Die trajecten heeft Acorel met hun kennis en ervaring uitstekend vertaald naar SAP Sales Cloud. Daarmee wordt SILICON minder afhankelijk van mij als persoon, en kunnen onze salesmedewerkers waar ook ter wereld op dezelfde manier werken.”

     

    Voorbereid op verdere groei

    Garot is tevreden over de begeleidende rol van Acorel. “Wij zijn relatieve nieuwkomers op CX-gebied, maar Acorel ging daar goed mee om door ons echt aan de hand te nemen, als een gids. Ze hielpen ons de juiste keuzes te maken en durfden daarbij ook tegen onze voorkeuren in te gaan. Je merkt dat ze ervaren zijn in change management. Daarnaast wisten ze mijn intensieve betrokkenheid bij het salesproces in goede banen te leiden en te vertalen naar een effectieve inrichting van het systeem. Ze hebben het systeem en onze best practices verenigd, zonder al te veel af te wijken van de technische standaard van SAP Sales Cloud.”

     

    “Dankzij Acorel zijn we klaar om verder te groeien. We gaan eerst onze nieuwverworven salesmogelijkheden ten volste benutten. Daarna willen we onze serviceprocessen doorontwikkelen. Op die manier verbeteren we onze dienstverlening continu en gaan we steeds klantgerichter werken.”

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels