ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Orchestration & Integration
  • Toekomstbestendig en schaalbaar integratieplatform bij Shimano

    Klantnaam

    Shimano

    Klant sinds

    2022

    Producten

    SAP BTP

    Shimano afb

    Shimano, een bekende groothandel van fiets-, roei- en visonderdelen, maakt sinds kort gebruik van het SAP Business Technology Platform (BTP). Hiermee hebben ze een toekomstbestendig bestelplatform zeker gesteld voor hun klanten, met de mogelijkheid om de technologie erachter wereldwijd uit te rollen. Niet alleen het on-boarding proces van nieuwe klanten is versneld. Het platform heeft ook bijgedragen aan een betere beveiliging van de data van interne activiteiten en klantgegevens.

     

    De kracht van geïntegreerde data

    De afgelopen jaren waren er veel leveringsproblemen door een tekort aan onderdelen. Ook kregen klanten vaak geen verzenddatum, omdat de datastroom tussen Shimano en de resellers tekortschoot. Shimano zocht een oplossing voor deze uitdaging. Ze implementeerden het Business Technolgy Platform, waarmee ze bouwen aan een toekomstbestendig integratielandschap. Door gebruik te maken van SAP-producten, waaronder SAP Cloud Platform Integration en API-beheer, is er een herbruikbare en schaalbare set integraties gecreëerd die flexibiliteit en operationele stabiliteit aan het bedrijf bieden. Met het gebruik van SAP Build Workzone, SAP Business Application Studio en SAP Workflow management zijn ze in staat om extensies te creëren voor monitoring en operationele ondersteuning. Denk bijvoorbeeld aan statistieken met betrekking tot berichtvolumes, fouten en trends, waardoor de verschillende software nu beter samenwerkt.

     

    Samenwerken vanuit hetzelfde doel

    “Hoe bouwen we een slimme architectuurbasis voor een landschap dat begint in Europa, maar wel schaalbaar moet zijn?” Dat vroeg Ana Tosi, IT Senior Manager bij Shimano Europe Group, zich af. “We hadden een duidelijk doel voor ogen, maar wisten niet wat voor een integratieplatform daarbij paste of wat er mogelijk was. Technology experts Guido Koopmann & Igor Mitrovic van Acorel ondersteunde ons gezamenlijk met hun team bij deze zoektocht en bij het inrichten van het platform. De samenwerking tussen ons was echt goed, we hebben een sterke band opgebouwd. Er is een vertrouwen waarbinnen blokkades en uitdagingen openlijk besproken kunnen worden. Daarnaast hebben Guido en Igor mij op persoonlijk vlak ook ontzettend geholpen met het verbreden van mijn kennis op het gebied van integratieplatformen.”

     

    Acorel: dé plek voor integratievraagstukken

    Vanuit Acorel is er gekeken naar de behoeften die Shimano had – een schaalbaar integratieplatform. Mitrovic: “Vanuit Shimano was er veel nieuwsgierigheid naar hoe BTP hen hierbij kon helpen. Vanuit die behoefte hebben we een aantal workshops gefaciliteerd zodat de medewerkers een duidelijk beeld kregen van hoe BTP werkt.” Koopmann vult aan: “Door het toekomstige landschap op de juiste manier in te richten, vormt het delen van integraties en ontwikkelingen tussen entiteiten wereldwijd geen probleem.” 

     

    Ook heeft SAP BTP bijgedragen aan het verbeteren van de beveiliging van de gegevensstromen tussen interne activiteiten en gegevens van klanten. Tosi: “Met behulp van API Management hebben we het beveiligingsniveau en functies zoals beleid en quota verhoogd, die betrekking hebben op de bedrijfskritische processen zoals Order to Cash.”

     

    Toekomstbestendig en kortere on-boarding tijd 

    Wat levert het toekomstgerichte integratieplatform Shimano op? Tosi: “We hebben nu 34 integraties ontwikkeld, wat veel meer is dan we oorspronkelijk in gedachten hadden, en we weten dat er nog meer komen. Ook zijn we erin geslaagd deze nieuwe integraties te implementeren zonder tijdsverlies. Alles gaat op tijd en zelfs binnen budget. En het beste resultaat is dat we integraties nu kunnen hergebruiken voor nieuwe projecten.” Daarnaast is de on-boarding van nieuwe klanten en retailers gereduceerd tot 6 weken, waar er eerst minimaal 8 weken voor nodig was. In de toekomst wil Shimano dit zelfs terugbrengen naar maximaal 4 weken. 

     

    Betere service en acceptatie bieden aan klanten en partners

    Wat er in de toekomst nog verbeterd kan worden? Er zijn veel nieuwe tools beschikbaar op het BTP. Zo is er samen met Acorel gekeken naar de mogelijkheden van Robotic Process Automation en AI in de monitoringtool. Hiermee worden patronen zichtbaar om in een vroeg stadium te ontdekken wat er gebeurt of misgaat in het landschap én zien ze problemen voordat ze zich voordoen. Shimano heeft daarnaast als doel klanten te ondersteunen bij het bevorderen van hun gezondheid en geluk door te genieten van de natuur en de wereld om ons heen. Dankzij een soepel en snel integratieplatform is de go-to-market versnelt en biedt Shimano een toekomstbestendig en schaalbaar platform dat de ervaringen van hun klanten verbetert. Wil je net als Shimano het onboardingsproces versnellen en de klanttevredenheid zien groeien? Onze specialisten denken graag met je mee over het bereiken van deze doelen. Neem contact met ons op.

     

    SAP Discovery Day for Analytics & Integration 

    Integratie, data, analytics en AI – deze termen zijn tegenwoordig overal te vinden. Maar hoe kan jouw bedrijf profiteren van deze technologische innovaties? Tijdens het business festival van SAP wordt je geïnspireerd hoe je met deze ontwikkelingen mee kan gaan. Samen met Shimano staan we op het podium, waar Shimano haar verhaal deelt over waarom ze voor BTP hebben gekozen en welke meerwaarde dit met zich meebrengt. Bekijk hier de aftermovie!

     

    The power of data, integrated data! How Shimano realizes 97% cost avoidance. 

    Wil je al nog meer geïnspireerd raken over deze case? Bekijk onze podcast met SAP Business Innovation en onze klant Shimano en luister naar Ana Tosi (Shimano), Guido Koopmann (Acorel) en Igor Mitrovic (Acorel) over hoe je de klantbeleving kunt verbeteren door data te integreren om een veelvoorkomende vraag als “Wanneer is dit beschikbaar?” te beantwoorden. Luister naar de podcast!

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels