ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • RollDock Shipping geeft elke klant de juiste aandacht op het juiste moment

    Klantnaam

    RollDock

    Klant sinds

    2017

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Rolldock hero

    Samenwerkingsverbanden met Roll-Lift zichtbaar met SAP Sales Cloud

    Dankzij SAP Sales Cloud is het voor RollDock en zusterbedrijf Roll-Lift veel makkelijker om klanten op het juiste moment de juiste aandacht te geven. En om verkooptrends te signaleren om strategisch op te reageren. “RollDock Shipping moet je zien als een pakketbezorger”, zegt Paul Könst, CEO van RollDock. “We brengen pakketjes over zee van A naar B. Alleen zijn de pakketjes die wij transporteren gewoon wat groter.” Dat is een understatement. Met een vloot van zeven schepen – vijf multifunctionele half-afzinkbare zware ladingschepen en twee module carriers – vervoert RollDock objecten tot 10.000 ton naar locaties overal ter wereld.

     

    RollDocks ‘pakketjes’ variëren van enorme onderdelen voor petrochemische installaties tot fregatten en onderzeeërs. Könst: “Mensen denken vaak heel complex over onze projecten. Transport is één ding, maar het risico zit vaak in het laden en lossen. Door onze ervaring en expertise op het gebied van engineering met ruim 20 eigen engineers, is RollDock in staat om alle soorten lading veilig en efficiënt aan en van boord te krijgen en te vervoeren.”

     

    “Acorel was in staat om SAP Sales Cloud op de juiste manier te integreren met ShipNet.” 

    Paul Könst, CEO bij RollDock

     

    Commerciële uitdagingen

    Hoewel RollDock een van de weinige partijen is die transportservices over land en zee aanbiedt, heeft het bedrijf toch te maken met interessante commerciële uitdagingen. “Wij werken voor grote spelers die bijvoorbeeld een petrochemische installatie willen bouwen en daarvoor vier bedrijven inschakelen voor engineering, procurement en construction. Die EPC-bedrijven schakelen op hun beurt weer onderaannemers in, die op hun beurt met veel subleveranciers werken. Soms moet je binnen hetzelfde project aanbiedingen doen aan meerdere partijen. Dat maakt het heel complex.” Daar komt nog bij dat de situatie in de maritieme sector niet heel florissant is als gevolg van de lage olieprijs. “Onze mensen moeten heel goed in kunnen schatten wat er gebeurt in de markt, welke opportunities er spelen, welke projecten financiële goedkeuring hebben gekregen en wat de beste prijsstrategie is.” 

     

    “Het was niet onze bedoeling om een complex systeem neer te zetten”, zo stelt Paul Könst. “Voor ons is het belangrijk om onze klantgegevens intern te delen. Om vervolgens de klant, op basis van alle kennis in het systeem, op het juiste moment de juiste aandacht te kunnen geven. SAP Sales Cloud helpt ons hierbij, zodat we gerichter kunnen acteren.” 

    Paul Könst, CEO bij RollDock 

     

    Kennis expliciet maken

    Alle kennis die je nodig hebt voor een succesvol commercieel proces, zat tot voor kort vooral in de hoofden van RollDocks verkopers. “De scheepvaartmarkt mag je best als traditioneel kenmerken”, legt Könst uit. “Elke salesmanager had zijn eigen manier van klantbeheer. Dat maakt je als bedrijf inflexibel en kwetsbaar. Bovendien hadden we weinig inzicht. We zagen bijvoorbeeld niet goed genoeg waarom we bepaalde projecten gewonnen of verloren hadden. Om te overleven, moesten we veranderen en slimmer gebruikmaken van de geweldige hoeveelheden data die we verzamelen. Daarom zochten we een CRM-systeem waarmee we onze taciete, onbewuste kennis expliciet konden maken.” 

     

    SAP Sales Cloud

    Na een zorgvuldig vergelijkend onderzoek onder zeven CRM-aanbieders, kozen Könst en zijn collega’s voor SAP Sales Cloud in combinatie met de expertise van Acorel. SAP Sales Cloud biedt geavanceerde CRM-functionaliteit binnen een gebruiksvriendelijke online omgeving. RollDocks mensen kunnen overal ter wereld bij de informatie en de kennis die ze nodig hebben om hun werk te doen. 

     

    Könst: “We kozen onder meer voor Acorel omdat ze als enige in staat waren een CRM-pakket op de juiste manier te integreren met ShipNet.” De informatie in ShipNet vormt het hart van RollDocks operatie. RollDock gebruikt deze maritieme, on-premise ERP-suite onder meer voor het maken van complexe prijscalculaties. Acorel had in totaal drie maanden nodig om het cloudpakket te implementeren en te integreren. “Acorel heeft wat mij betreft laten zien dat ze on top of hun business zijn”, aldus Könst. 

     

    “Voor ons is het vooral belangrijk om onze klantgegevens intern te delen.” 

    Paul Könst, CEO bij RollDock 

     

    De juiste aandacht op het juiste moment

    “Onze verkopers zullen veel aan SAP Sales Cloud hebben”, verwacht Könst. “Het was niet onze bedoeling om een complex systeem neer te zetten. Voor ons is het vooral belangrijk om onze klantgegevens intern te kunnen delen. Om vervolgens op basis van alle kennis in het systeem op het juiste moment de juiste aandacht te kunnen geven. SAP Sales Cloud helpt ons hierbij, zodat we gerichter kunnen acteren.” 

     

    Verbanden worden zichtbaar

    Ook zusterbedrijf Roll-Lift, een wereldwijd actieve expert op het gebied van heavy lifting profiteert van alle kennis in het systeem. “In SAP Sales Cloud kun je verbanden leggen zonder dat je er actief naar hoeft te zoeken. Daardoor zien wij soms slimme mogelijkheden voor samenwerking tussen Roll-Lift en RollDock die onze opdrachtgever zelf nog niet in beeld had. Het wordt nu veel makkelijker om gezamenlijk op te trekken en overal ter wereld te profiteren van elkaars kennis.” 

     

    Daarnaast vindt Könst het fijn dat hij nu precies ziet in hoeverre RollDocks salesstrategie werkt. “Als we nu zien dat we vijf keer een klus verloren hebben aan dezelfde partij, moeten we misschien iets doen aan onze strategie. Of we moeten het gesprek aangaan. Vroeger kostte het me anderhalf tot twee dagen om dat soort inzichten te verkrijgen. Nu is het een kwestie van een druk op de knop.”

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels