ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Altijd en overal inzicht in klantinformatie bij Poppers Senco

    Klantnaam

    Poppers Senco

    Klant sinds

    2016

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Senco Poppers hero

    "Ons salesteam heeft nu altijd en overal inzicht in relevante klantinformatie. Hierdoor kunnen zij zelf hun salestijd prioriteren en meer verkopen in dezelfde tijd." 

    Tim Schut, ICT Manager bij Poppers Senco 

     

    Afhankelijk van klantinformatie

    Poppers Senco levert bevestigingsmiddelen en -machines voor de bouwwereld. In Nederland verkoopt het bedrijf toonaangevende merken, zoals Tytecker, Muro, InterDiamant, Easy-Fix en het eigen merk: Senco. Het internationaal opererende MKB-bedrijf heeft 200 medewerkers, waarvan er ongeveer 90 in Nederland werkzaam zijn. Acht daarvan zijn verkopers die vaak onderweg of bij klanten zijn. Zij zijn afhankelijk van inzicht in klantinformatie voor het goed kunnen uitvoeren van hun werk.

     

    Altijd en overal inzicht

    Voorheen werd deze informatie opgeslagen in Poppers’ CRM-systeem Superoffice. De laatste jaren werd echter steeds duidelijker dat het bedrijf Superoffice ontgroeid was. Tim Schut, ICT Manager bij Poppers Senco: ‘Onze salesteams worden aangestuurd op basis van hun resultaat. Zij moeten daarom altijd en overal inzicht hebben in wat er die maand van hen verwacht wordt. Ook moeten ze zelf kunnen zien waar ze staan ten opzichte van hun doelstelling.’ Daarom ging Poppers op zoek naar een nieuwe oplossing. Uiteindelijk viel de keuze op SAP Sales en Service Cloud, SAP’s geavanceerde CRM-oplossing in de cloud. Een systeem dat naadloos integreert met Poppers’ SAP backend, net als met Outlook en het werken via mobiele devices. Acorel mocht deze implementatie verzorgen. 

     

    Inzicht in groeikansen

    SAP Sales en Service Cloud helpen het salesteam nu met het verkrijgen van de noodzakelijke inzichten. Met behulp van een individuele klantwaardebepaling is het salesteam in staat de verkoopactiviteiten naar eigen inzicht te organiseren. Schut: ‘Naast klantomzet of prijsafspraken, geeft het ook inzicht in het exacte aandeel van Poppers Senco bij een klant en wat onze groeikansen zijn. Of dat een klant 100% tevreden is met onze producten en diensten. Met zulke informatie kunnen verkopers zelf hun salestijd prioriteren. Meten is weten!’

     

    Snellere bezoekregistraties

    Acorel zorgde er ook voor dat verkopers van Poppers Senco hun bezoekregistraties veel sneller en veel beter af konden ronden. Guus Dorenbos, SAP Sales en Service Cloud consultant bij Acorel: ‘Bezoekregistraties bevatte vroeger weliswaar veel tekst, maar weinig relevante informatie. Daar hebben we verandering in gebracht met een standaard enquête, die verkopers helpt bij het invullen van de bezoekregistratie. Hierdoor is het veel eenvoudiger en sneller voor ze geworden om de klantgegevens na het gesprek vast te leggen.’ Het inzicht in de klantgegevens en de hulp bij de bezoekregistratie zorgen er daarom samen voor dat het salesteam meer in dezelfde tijd verkoopt.

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels