ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • E-commerce
  • Continu optimaliseren van SAP Commerce met DevOps

    Klantnaam

    Maiburg

    Klant sinds

    2021

    Producten

    SAP Commerce Cloud

    Maiburg Banner

    Je klanten online een net zo goede ervaring bieden als offline. Dat is het doel dat Maiburg voor ogen heeft. Met behulp van Acorel maken ze gebruik van DevOps voor het optimaliseren van hun SAP Commerce platform. Ze hebben verschillende functionaliteiten aan de webshop toegevoegd, zoals een favorietenlijst, om de klantervaring te verbeteren. Benieuwd hoe ze dit bereikt hebben? Lees dan snel verder! 

     

    Een flexibele optimalisering 

    Maiburg is een technische groothandel met een compleet aanbod in materialen en technieken op het gebied van lijmen, schuurmateriaal en plaatmateriaal. Om vervolgstappen te zetten op hun e-commerce platform zochten ze een partner die hen op een flexibele manier bij kon staan. Die hebben ze gevonden in Acorel. Jordi van Engelen, product owner bij Maiburg, vertelt: “In het verleden waren we volledig afhankelijk van één ontwikkelaar. Wanneer er zich problemen voordeden met het e-commerce platform, waren we geheel afhankelijk van die ontwikkelaar. Bovendien, als we behoefte hadden aan ideeën en inspiratie, waren we beperkt tot slechts één persoon. Met het multidisciplinaire team van Acorel werken we nu samen aan meer continuïteit en kwaliteit. Dit team is verantwoordelijk voor het invullen van onze behoeften, het delen van inspiratie en het behalen van resultaten. In noodsituaties is de flexibiliteit van het team en hun vermogen om snel te handelen van onschatbare waarde.” 

     

    Voldoen aan de verwachting van de klant

    Het belangrijkste doel voor Maiburg is het inspelen op het opkomende belang van een unieke klantervaring in de B2B-markt. Er moest een grote upgrade plaatsvinden om aan deze verwachtingen te voldoen en de snelheid van het platform te optimaliseren. Hierin lag ook meteen de grootste uitdaging. “Voor het werken aan de snelheid van de webshop ben je niet alleen afhankelijk van SAP Commerce, maar ook van je ERP-systeem,” legt Jordi uit. “We werken namelijk met realtime voorraden en prijzen. Ook al heb je aan de commerce kant alles goed ingeregeld, als je wilt sleutelen aan het systeem ben je afhankelijk van meerdere partijen. De samenwerking tussen die partijen moet dan echt heel goed zijn om daar optimaal resultaat te behalen.” 

     

    Een bijzondere samenwerking

    Acorel is begonnen met de vraag ‘Welke webshop-optimalisaties gaan in de toekomst het grootste verschil maken?’ Met dit vraagstuk in het achterhoofd is er een planning gemaakt om in een kort tijdsbestek het platform te optimaliseren. Tijdens wekelijkse stand-ups werd besproken wat er gedaan is, wat de plannen voor komende week zijn en welke uitdagingen er liggen. Dankzij sprints met reviewsessies lagen er mooie plannen om steeds meer stappen te zetten in de online omgeving. Jordi: “Het meest trots zijn we op de grote upgrade die gedaan is. Hier zijn weken aan development vooraf gegaan. Als ik terugkijk op het project denk ik dat we er heel soepel doorheen zijn gekomen. Het proces liep goed en we konden snel schakelen in de testfase om de checks uit te voeren. Dat maakt de samenwerking ook zo bijzonder, we staan continu in contact en het voelt echt alsof we collega’s zijn. Je weet samen precies wat er gedaan moet worden en het is fijn om iemand te hebben die meteen kan schakelen.” 

     

    Samen resultaat bereiken 

    Wat DevOps en het optimaliseren van SAP Commerce Maiburg dan echt oplevert? Jordi: “Door alle nieuwe verbeteringen zien we dat de klantervaring met stappen vooruit gaat. Met als positief effect een groei in het aantal klanten dat gebruik maakt van onze commerce omgeving. Op deze manier kunnen we onze verkoopmedewerkers ook beter ontzorgen als het gaat om vragen over levertijden, voorraadhoeveelheden en prijzen. Hierdoor kunnen zij doen waar ze goed in zijn – vakmensen vooruit helpen.” 

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels