ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Een betere klantrelatie door inzicht in de klantreis bij STET

    Klantnaam

    HZPC

    Klant sinds

    2019

    Producten

    -

    HZPC STET

    ‘Acorel heeft onze denkwijze veranderd. We denken niet meer dat we wel weten hoe een klant over ons denkt, maar laten onze klant hier zelf over aan het woord. En we doen dat op een gestructureerde manier, waardoor we sneller en efficiënter op klantvragen kunnen reageren.’

    Rutvik Patil, Commercial Manager bij STET

     

    Een betere klantrelatie

    Sinds 1973 is STET gespecialiseerd in de teelt, ontwikkeling en export van diverse aardappelrassen. Samen met hun klanten – aardappelverwerkers over de hele wereld – ontwikkelen ze onder andere chips en friet, waar mensen wereldwijd van kunnen genieten. Met het ultieme doel om structureel de relatie met de klant te verbeteren, kwamen ze naar Acorel. Rutvik Patil, Commercieel Manager bij STET zegt hierover: “De werkwijze van Acorel sprak ons erg aan. Ze beschikken over de benodigde tools, hebben verstand van klantbeleving en CRM-systemen en doen eerst grondig onderzoek, voordat ze advies geven”.

     

    Bewustwording en inzicht in de klant

    Voordat de samenwerking tussen STET en Acorel begon, voerde Acorel reeds een project uit bij moedermaatschappij HZPC. Samen met Acorel verdiepte men zich in de ervaring die klanten met HZPC hebben. Dit werd gedaan aan de hand van onder meer enkele persona’s en klantreizen. Met dit project is het klantbewustzijn van HZPC vergroot en zijn een aantal initiatieven en onderzoeken gestart om de klant nog beter te leren kennen. STET pakte het stokje over van HZPC en deed samen met Acorel een vergelijkbaar traject, waarin meerdere kansen voor verbetering zijn geïdentificeerd.

     

    Iedereen op één lijn

    Al vrij snel werd duidelijk dat er geen gestandaardiseerd proces was voor het afhandelen van klachten en het schrijven van rapporten tijdens klantbezoeken. Door een beter inzicht in de klant werd echter duidelijk dat dit impact heeft op de klanttevredenheid. Naast dat STET zich nu oriënteert op een passende CRM-oplossing, heeft men ook direct een aantal verbeterpunten aangepakt, waardoor men nu sneller reageert op klachten, vastlegt wat besproken wordt tijdens klantbezoeken en aan de slag is gegaan met klantsegmentatie.

     

    Sneller reageren op klachten

    Eén van de problemen waar STET tegenaan liep was dat klachten op verschillende manieren binnenkwamen: via WhatsApp, e-mail en telefonisch. “Dit maakte het proces van een goede klachtafhandeling tijdrovend en inefficiënt”, zegt Patil. De eerste verandering die STET op advies van Acorel heeft doorgevoerd zijn gestandaardiseerde klachtenformulieren. STET had reeds een klachtenformulier gereed, maar nu wordt dit consistent gebruikt voor alle klanten. Patil: “Onze klanten in Nigeria vullen nu dezelfde informatie in als klanten in Honduras. Hierdoor kan er veel sneller op klachten worden gereageerd”.

     

    Het vastleggen van klantbezoeken

    Een tweede advies betrof het schrijven van rapporten tijdens klantbezoeken. Ook dat gebeurde op uiteenlopende manieren. “We zijn nu actief bezig om allemaal hetzelfde format te gebruiken voor het vastleggen van klantbezoeken. We stellen de klant een reeks van vragen. De actiepunten die daaruit volgen worden direct naar collega’s gestuurd, zodat zij deze meteen kunnen uitvoeren”, legt Patil uit. Dit maakt het proces sneller en zorgt volgens Patil ook voor meer tevredenheid: “Het geeft onze klanten het gevoel dat ze serieus worden
    genomen. Er worden geen zaken vergeten en iedereen heeft de huidige status van de klant en de gezamenlijke doelen scherp”.

     

    Klanten segmenteren

    De volgende stap die STET nu maakt, is het segmenteren van klantbenadering op basis van strategische prioriteit. Patil: “Hierdoor kunnen we extra aandacht geven aan onze belangrijkste klanten, waardoor de klanttevredenheid bij hen nog verder omhoog kan gaan”. Maar Patil is nu al heel blij met de verandering die de adviezen teweeg hebben gebracht: “Acorel heeft onze denkwijze veranderd. We denken nu niet meer dat we wel weten hoe klanten over ons denken, maar vragen het hen zelf tijdens klantbezoeken. Dit houden we bij in gestructureerde rapporten, waardoor we sneller en efficiënter op klantvragen kunnen reageren”.

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels