ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Een 360-graden klantbeeld met SAP Sales Cloud bij Fibrant

    Klantnaam

    Fibrant

    Klant sinds

    2023

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Fibrant

    Fibrant is producent en leverancier van duurzame chemische producten en technologieën en de onbetwiste marktleider in caprolactam, cyclohexanon en ammoniumsulfaat. Dit zijn grondstoffen die gebruikt worden in textiel, auto’s, voedselverpakkingen en landbouwproducten. Met behulp van Acorel hebben zij SAP Sales Cloud geïmplementeerd.

     

    Klaar voor de toekomst

    Om hun groei te kunnen bijbenen, zocht Fibrant een CRM-systeem dat hun organisatie toekomstbestendig maakt. “Omdat we werkten met verschillende Office-applicaties, zoals Excel, PDF en Shared Drives, misten wij de helicopterview. Met twee nieuwe productgroepen die we in de markt gaan zetten, voldeed onze huidige manier van werken niet meer. We hebben een 360-graden klantbeeld nodig om te kunnen voldoen aan de verwachtingen van de klant. Dit is alleen te bereiken met een solide CRM-systeem. Daarom hebben wij gekozen voor SAP Sales Cloud”, vertelt Pouya Kameli, business manager bij Fibrant.

     

    Flexibele samenwerking en snelle implementatie

    Ron Romeijnders, projectmanager en business process expert bij Fibrant: “Op het moment dat wij besloten dat we een CRM-systeem wilden, werden we benaderd door SAP. Zij introduceerden Acorel als implementatiepartner. Hier hadden wij direct een goed gevoel bij. Wij wisten waar we naartoe wilden, maar niet hoe we daar moesten komen. Met de gestructureerde en heldere aanpak van Acorel werd dit gedurende het implementatieproces inzichtelijk. Ons doel is dat het CRM-systeem volledig integreert met de backend van ons huidige systeem en dat we toekomstbestendig zijn. De adoptie is nog gaande, maar we zien al voorzichtig de eerste resultaten. Onze eerste doelen zijn gehaald en daar gaan we nu op doorbouwen.”

     

    Implementatie-uitdagingen overwonnend

    Tijdens de implementatie liepen Fibrant en Acorel ook tegen uitdagingen aan. Ron vertelt: “In de development-omgeving werkte alles zoals het hoort. Het overzetten naar de productie-omgeving veroorzaakte problemen. Acorel heeft direct met SAP geschakeld om dit op te lossen. Ze hielden ons goed op de hoogte, waardoor we uiteindelijk binnen de tijdsplanning bleven. Zodra we klaar zijn met de adoptiefase, gaan we door met fase twee waarin we Cloud for Customer breder gaan integreren in het SAP ERP-systeem. De integratie is nu gericht op klanten en offertes en het kopiëren van sales orders. In de volgende fase willen we het mogelijk maken dat sales orders, en wellicht de forecast, vanuit Cloud for Customer kunnen worden ingegeven in het SAP ERP-systeem. Uiteindelijk willen we dat alle sales documenten vanuit Cloud for Customer bereikt kunnen worden.”

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels