ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • E-commerce
  • Sales Management
  • Self-Service
  • Toekomstbestendig bestelplatform met de CX-suite bij Farys

    Klantnaam

    Farys

    Klant sinds

    2021

    Producten

    SAP Commerce Cloud

    SAP Sales & Service Cloud

    Banner Farys

    Farys verzorgt verschillende diensten in het publieke domein in België. Denk aan drinkwaterdistributie, -transport en zuivering en aan beheer van sportaccommodaties in opdracht van steden en gemeenten. Voor lokale overheden en andere organisaties is Farys de partner in overheidsopdrachten. Voor deze specifieke dienstverlening heeft Farys de customer experience bij het bestellen van producten en diensten geoptimaliseerd door de implementatie van de SAP CX-suite, met Commerce Cloud als recente toevoeging. Dit heeft geholpen een toekomstgericht en gebruiksvriendelijk bestelplatform te creëren voor hun klanten, waardoor het aantal bestellingen is gestegen en de klanttevredenheid omhoog is gegaan.

     

    Een klantgericht en geïntegreerd bestelplatform

    Al een aantal jaren heeft Farys een bestelplatform, CREAT, voor lokale overheden en andere organisaties die gebonden zijn aan de wetgeving voor overheidsopdrachten. Denk hierbij aan gemeenten, ziekenhuizen en scholengroepen. De producten die ze aanbieden variëren van strooizout tot bureaumateriaal en verpleegbedden. Farys wil hun klanten met dit platform ondersteunen bij het aankoopproces en schaalvoordelen bieden. Waar ze nog hulp bij nodig hadden? Het klantgerichter maken van het platform en de integratie met SAP S/4HANA, zodat het platform klaar is voor de toekomst. Dat is waarom ze naast Sales Cloud, nu ook Commerce Cloud aan hun SAP CX-suite hebben toegevoegd. 

     

    Samenwerken aan creatieve oplossingen

    “De grootste uitdaging was voor ons het integreren van de verschillende systemen, omdat we te maken hadden met complexe bedrijfsprocessen die niet in de standaardintegraties van SAP pasten,” legt Inge Opreel, directiemanager ICT bij Farys, uit. “Om ons hierbij te helpen werkten we samen met verschillende partners: Acorel, CapGemini, Elision en architecten van SAP. Samen hebben zij ons geholpen met out-of-the-box denken, waardoor we nu een klantgericht en toekomstgericht bestelplatform hebben.” 

     

    Meer bestellingen en een hogere klanttevredenheid

    Wat levert dit klant- en toekomstgerichte platform Farys op? Opreel: “Jaar na jaar groeit het aantal klanten en bestellingen. De nieuwe oplossing biedt betere ondersteuning voor deze groei en de verdere expansie. Ook hebben onze medewerkers van de backoffice en het salesteam automatisch zicht op elkaars klantdata, wat de klantgerichtheid verder ten goede komt.” Daarnaast merken ze bij Farys dat ze andere vragen van klanten krijgen. Opreel: “Dit komt doordat het platform nu veel gebruiksvriendelijker is en er meer mogelijkheden zijn voor self-service. Hierdoor zijn de doorlooptijden korter geworden en is onze klanttevredenheid gestegen.”

     

    Samen met Acorel de customer experience blijven verbeteren

    De implementatie van de CX-suite bij Farys is geslaagd, maar dat betekent niet dat de samenwerking eindigt. Opreel: “We waren zo tevreden over de vlotte manier van samenwerken met Acorel, dat we besloten om de support van de volledige CX-suite bij Acorel neer te leggen. Hierdoor hebben we op dit moment maar één partner, waarmee we alles kunnen bespreken. Dat maakt het voor ons overzichtelijk. Ook is deze service eenvoudig op- en af te schalen, wat ons veel flexibiliteit geeft.”

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels