ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Fabory creëert 360-graden klantbeeld met SAP Cloud for Customer

    Klantnaam

    Fabory

    Klant sinds

    2014

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Group assortiment

    "Alle producten en diensten die we bieden, zijn erop gericht om onze klanten volledig te ontzorgen. Om deze missie te volbrengen is een 360-graden klantbeeld onmisbaar."

     

    Niet alleen een prettige, maar ook een gepersonaliseerde klantervaring bieden. Dat is niet vanzelfsprekend als je meer dan 400.000 producten aanbiedt aan meer dan 70.000 klanten. Fabory zette met SAP Cloud for Customer (C4C) weer een belangrijke stap in die richting. SAP-specialist Acorel begeleidt hen in die digitale transformatie.

     

    Innovatieve en betrouwbare bevestigingsoplossingen

    Fabory, specialist in het leveren van hoogwaardige bevestigingsmaterialen, bedient een divers klantenbestand, van multinationals tot kleinere bedrijven in sectoren zoals windenergie, truck en trailer coach en petrochemie. Ze bundelen diepgaande technische expertise met cutting-edge, technologiegedreven supply chain-oplossingen, waarmee ze ongeëvenaarde betrouwbaarheid en veiligheid garanderen.

     

    Een geavanceerd CRM-systeem, dat door alle afdelingen consistent gebruikt wordt, is een kritische randvoorwaarde om op een succesvolle wijze een brede klantportefeuille te bedien. In 2023 maakte Fabory een belangrijke stap door een upgrade van het CRM-systeem naar SAP Cloud for Customer.

     

    “Een goed begin is het halve werk. Voordat Fabory en Acorel aan de daadwerkelijke implementatie begonnen, hebben we eerst samen de bedrijfsprocessen zorgvuldig in kaart gebracht en de requirements (user stories) opgesteld. Deze grondige voorbereiding heeft enorm geholpen bij het beheren van de scope, het bijbehorende budget en heeft geleid tot een succesvolle adoptie van de nieuwe werkwijze met SAP Cloud for Customer."

    Joost Goudriaan, Account Manager bij Acorel

     

    Alle klantdata op één plek

    De komst van SAP Cloud for Customer is een welkome toevoeging, maar ook een belangrijke basis voor het optimaliseren van de klantervaring. ‘Het mooie aan SAP Cloud for Customer is dat we nu een plek hebben waar alle klantinformatie samenkomt,’ vertelt Karin Raaijmakers, Manager Demand & Delivery bij Fabory. ‘Voorheen werkte elke afdeling op zijn eigen eilandje, niet alle afdelingen werkten in het klantsysteem. Nu is alles geïntegreerd, van e-mail, servicetickets tot facturatiesysteem.’

     

    Daarnaast zorgt C4C voor praktische toepassingen. Fabory legt hierin alle interacties rondom bijvoorbeeld serviceverzoeken en klantfeedback vast. Roeland De Sonnaville, Business Development Director bij Fabory, voegt toe: ‘We zien nu welke klant welke servicevraag heeft ingediend. Dit overzicht misten we voorheen, wat veel inefficiënties met zich meebracht. We zijn nu in staat om veel sneller en beter te reageren op de wensen van de klant en onze processen verder te optimaliseren.’

     

    Klant volledig ontzorgen

    Het resultaat mag er zijn. ‘Het doel was om zo dicht mogelijk bij de standaard te blijven, een snelle performance en de complexiteit van Fabory te vangen in een relevant systeem. Ook wilden we met meer dan 200 mensen, verspreid over 3 afdelingen, in 2 landen tegelijk live gaan. Binnen planning en budget uiteraard,’ zegt Roeland. ‘En dat is gelukt.’

     

    De integratie met bestaande SAP-systemen en het delen van een database maken van Cloud for Customer een krachtige tool voor Fabory. ‘Dit stelt ons in staat om de gehele klantreis te optimaliseren,’ vertelt Roeland. ‘Elke dienst die we bieden is ontworpen om onze klanten volledig te ontzorgen.’

     

    Samenwerking op basis van vertrouwen met Acorel

    Acorel is sinds het begin van de digitale transformatie de SAP implementatie-partner. ‘Acorel kent onze organisatie door en door, en hun expertise in SAP is onmisbaar,’ zegt Karin. ‘Onze samenwerking is altijd open en transparant, wat essentieel is wanneer we gezamenlijk uitdagingen aangaan.’ Acorel’s aanpak, gebaseerd op Agile-methodieken, zorgt voor een geleidelijke uitrol van functionaliteiten, ondanks de complexiteit van het grootschalige traject. Karin benadrukt: ‘De samenwerking tussen Inside en Outside Sales is nu veel efficiënter. Waar we voorheen snel de telefoon pakten, maken we nu een taak aan in C4C, waardoor alles direct vastligt en verwachtingen duidelijk zijn.’

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels