ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Sales Management
  • Stapsgewijs naar een toekomstbestendig CRM met Enexis

    Klantnaam

    Enexis Netbeheer

    Klant sinds

    2013

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Enexis banner

    Enexis netbeheer stond voor een grote uitdaging: de overstap van het bestaande CRM-systeem naar de nieuwste versie van SAP Sales & Service Cloud (V2). De verwachting was dat dit geen eenvoudige implementatie zou worden, omdat de kennis over deze nieuwe versie nog beperkt was, zowel binnen Enexis Netbeheer als bij externe partijen. Voor de ondersteuning bij de migratie schakelde Enexis Acorel in.

     

    Een hecht team

    Acorel werkte en werkt nog steeds intensief samen met beide teams binnen Enexis om SAP Sales & Service Cloud V2 te implementeren. Omdat het product nog in een early adapter fase zat, was er weinig kennis beschikbaar over deze nieuwe SAP versie. Het gezamenlijke team ontdekte stap voor stap hoe het systeem het beste ingericht kon worden. 

     

    Volgens Leonie Balkema, Product Owner Service Module bij Enexis Netbeheer, en Joost Blok, Systeemarchitect bij Enexis Netbeheer, was de samenwerking met Acorel vanaf het begin waardevol. “De consultants van Acorel voelden niet als externe partij, maar werden echt onderdeel van ons team,” vertelt Leonie. “Ze begrijpen waar wij als organisatie naartoe willen en werken mee aan onze doelen, wat de samenwerking prettig maakt.”

     

    Soepele implementatie in fases

    De overstap naar het nieuwe CRM-systeem verloopt in fases en wordt via een Agile aanpak uitgevoerd. “We begonnen met afdelingen die relatief compact werken om zo ook goed de basis neer te zetten. Sinds eind februari werkt de Klantenservice ook met het nieuwe CRM-systeem. De komende periode volgen de laatste afdelingen en kunnen we het huidige CRM systeem uitzetten”. zegt Leonie. Door deze gefaseerde aanpak kon Enexis het systeem in de praktijk testen en finetunen, voordat het breed werd uitgerold. Dit minimaliseert risico’s en zorgt ervoor dat de implementatie soepel verloopt.

     

    Uitdagingen en voordelen van een early adapter

    Als een van de eerste organisaties in Nederland die SAP Sales & Service Cloud V2 implementeert, profiteert Enexis Netbeheer van de invloed op de verdere ontwikkeling van het systeem. “SAP luistert naar onze wensen en past de software daar waar mogelijk aan op basis van onze feedback,” licht Joost toe. “Dat is een voordeel, maar het betekent ook dat sommige zaken nog niet helemaal ingeregeld zijn en extra tijd vragen.” 

     

    En als SAP ergens geen oplossing voor heeft? Dan denken we als team in mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan de integratie van een extern systeem in V2, waardoor gebruikers niet langer met meerdere systemen hoeven te werken.

     

    Toekomst: doorontwikkeling en innovatie

    Nu de basis staat, kan Enexis Netbeheer zich richten op de volgende stap: doorontwikkeling. Een integratie met het telefonieplatform van Enexis staat bijvoorbeeld als wens op het programma. “We hebben straks een robuust CRM-systeem dat klaar is voor de toekomst,” zegt Joost. “Daarmee kunnen we de klantbeleving verder verbeteren, bijvoorbeeld door AI-functionaliteiten toe te voegen.” 

     

    De samenwerking met Acorel blijft hierin een belangrijke rol spelen. Leonie: “Het is prettig om te werken met een partner die niet alleen verstand heeft van de techniek, maar ook echt meedenkt over hoe wij als organisatie het maximale uit het systeem kunnen halen. Daarom blijven we voorlopig samenwerken aan de verdere doorontwikkeling.”

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels