ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Orchestration & Integration
  • Sneller inspelen op veranderingen bij Eneco

    Klantnaam

    Eneco

    Klant sinds

    2018

    Producten

    SAP BTP

    Eneco SAP CPI Acorel

    "SAP Cloud Platform Integration is eenvoudig in gebruik, zorgt voor een kostenreductie en helpt ons sneller in te spelen op veranderingen en vragen van klanten."

    Marco Verhoef, Product Owner SAP Cloud Integration bij Eneco

     

    Veranderingen en innovatie

    Eneco is al meer dan 100 jaar actief op het gebied van energie. Ze leveren 100% groene stroom, opgewekt door de wind en zon in ons eigen land. In 2017 werd de Eneco Groep gesplitst in een energiebedrijf (Eneco) en netbeheerder (Stedin). Een jaar later kondigde Eneco een wijziging van de organisatiestructuur aan. ‘Naast deze ontwikkelingen, zorgen we ook met innovaties voor veel veranderingen,’ vertelt Marco Verhoef, Product Owner SAP Cloud Integration bij Eneco, ‘We leveren niet alleen energie, maar helpen de klant ook om zelfvoorzienend te worden.’ Bijvoorbeeld met zonnepanelen, slimme thermostaten en compacte warmtepompen die de warmte in huis recyclen.

     

    Flexibiliteit 

    Om al deze veranderingen te ondersteunen, is het volgens Verhoef noodzakelijk dat zowel de mensen als de IT-systemen flexibel zijn. Standaardisatie van processen met standaardsoftware uit de cloud helpt hierbij. Guido Koopmann, Manager Technology bij Acorel: ‘Cloudoplossingen dragen bij aan kortere doorlooptijden, die innovatie mogelijk maken. Bijkomend voordeel is dat het zorgt voor een kostenbesparing. Je betaalt naar gebruik en niet voor het in de lucht houden van een systeem. En verantwoordelijkheid voor het uitrollen van upgrades ligt bij de leverancier.’

     

    SAP Cloud Platform Integration

    Met behulp van Acorel koos Eneco ervoor om SAP Cloud Platform Integration (CPI) te implementeren. Volgens Verhoef ‘een gewaagde case’, want CPI was op dat moment een nieuw product en nog volop in ontwikkeling. Koopmann: ‘Dan is het belangrijk dat je snel de juiste mensen bij elkaar krijgt.’ Dat is gelukt. Eneco en Acorel hebben in 2 jaar tijd alle interfaces van Eneco overgezet.

     

    Eenvoud stimuleert innovatie

    SAP CPI levert Eneco jaarlijks een kostenbesparing van 50 à 60 procent op, ten opzichte van het voorgaande on-premise systeem. En de eenvoud van het systeem stimuleert innovatie. ‘We kunnen nu veel sneller dan voorheen nieuwe oplossingen opleveren,’ vertelt Verhoef. ‘In CPI kun je direct beginnen met ontwikkelen. Daar hebben ook onze klanten profijt van!’

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels