"Het is ons gelukt om samen met de business een nog mooier product met een nog mooiere scope neer te zetten dan we van tevoren hadden bedacht."
Igor Filart, Global B2B Solution Delivery Manager bij ASICS
Eén identiek klantbeeld wereldwijd
Om wholesale klanten optimaal van dienst te zijn en accountmanagers optimaal te bedienen, streeft ASICS naar één identiek klantbeeld wereldwijd. Voor sales is het cruciaal om een zo volledig mogelijk beeld te hebben van de klant. Zelfs de kleinste details zijn daarbij van belang. Met SAP Sales Cloud streeft het Japanse ASICS naar één identiek klantbeeld wereldwijd. Australië hebben we als eerste regio, op het hoogtepunt van de coronapandemie, online en remote gemigreerd naar deze nieuwe oplossing.
Sportwinkels en e-commerce
Het Japanse ASICS is een van de grootste producenten van sportartikelen en -accessoires ter wereld. De producten worden onder andere via de bekende sportwinkels op de markt gebracht, maar steeds vaker ook direct via de eigen webshops. Die businesstransformatie vormde enkele jaren geleden de aanleiding voor de implementatie van SAP Fashion Management Solution (FMS). Dit ERP-systeem brengt de wholesale- en e-commercebusiness samen in één bedrijfsvorm.
Project genomineerd door SAP
ASICS kreeg, als één van de 20 nominaties voor het digitale SAP event ‘The Best of Customer Success 2020’ in de categorie ‘Customer Excellence’, een eigen plek om hun verhaal te delen. In onderstaande video zie je het gesprek met Paul John Bakker, ASICS Vice President Global Enterprise Solutions en Igor Filart, Global B2B Solution Delivery Manager bij ASICS over hun eerste SAP Sales Cloud project. Acorel verzorgde de implementatie, volledig online en remote, in Australië.