ENG
ENG
ENG

    Onze visie

    Acorel is expert op het gebied van customer experience, employee experience en CX in B2B.

    Onze visie

    Uitdagingen E-commerce

    Uitdagingen Digital Marketing

    Uitdagingen Self-Service

    Uitdagingen Sales

    Uitdagingen Extensibility

    Uitdagingen Orchestration & Integration

    Uitdagingen Verhogen van de online conversie en verkoop

    Uitdagingen Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop

    Uitdagingen De composable vervolgstap maken in e-commerce

    Uitdagingen Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?

    Uitdagingen Verlagen van de customer churn

    Uitdagingen Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?

    Uitdagingen De werkdruk verlagen voor het customer service team

    Uitdagingen Efficiënt onboarden van nieuwe klanten

    Uitdagingen Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren

    Uitdagingen Meer inzicht krijgen in de sales funnel

    Uitdagingen Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing

    Uitdagingen Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last

    Uitdagingen Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren

    Uitdagingen Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades

    Uitdagingen Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen

    Uitdagingen Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur

    Uitdagingen Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap

    Uitdagingen Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen

    Alle uitdagingen
    Customer Experience
    Employee Experience
    CX in B2B
  • E-commerce
  • Verhogen van de online conversie en verkoop
    Challenge
  • E-commerce
  • Tonen van klantspecieke prijzen in de webshop
    Challenge
  • E-commerce
  • De composable vervolgstap maken in e-commerce
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe creëer je meer en beter gekwalificeerde leads?
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Verlagen van de customer churn
    Challenge
  • Digital Marketing
  • Hoe personaliseer je over verschillende kanalen?
    Challenge
  • Self-Service
  • De werkdruk verlagen voor het customer service team
    Challenge
  • Self-Service
  • Efficiënt onboarden van nieuwe klanten
    Challenge
  • Self-Service
  • Inzicht krijgen in de status van orders, leveringen, facturen en retouren
    Challenge
  • Sales Management
  • Meer inzicht krijgen in de sales funnel
    Challenge
  • Sales Management
  • Verbeteren van de samenwerking tussen sales en marketing
    Challenge
  • Sales Management
  • Klantbeeld verrijken zonder enorme administratieve last
    Challenge
  • Extensibility
  • Flexibel en snel specifieke business requirements implementeren
    Challenge
  • Extensibility
  • Specifieke aanpassingen doorvoeren zonder impact op toekomstige upgrades
    Challenge
  • Extensibility
  • Innovatieve AI-toepassingen introduceren voor bestaande CX oplossingen
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Vermijden van een ‘spaghetti’ integratie-architectuur
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale waarheid creëren binnen een gefragmenteerd IT-landschap
    Challenge
  • Orchestration & Integration
  • Centrale service voor de berekening van klantspecifieke prijzen
    Challenge
    Organisatie
    Ecosysteem
    Technologieën
  • Cases
  • Self-Service
  • Sales Management
  • Een gestroomlijnd incassotraject bij Alliander

    Klantnaam

    Alliander

    Klant sinds

    2013

    Producten

    SAP Sales & Service Cloud

    Alliander 280648

    "We hebben nu een gestroomlijnd incassotraject, waardoor het incassoteam meer overzicht heeft, een lagere werklast en efficiënter kan werken."

    Arthur Bennink, teamleider Incasso bij Alliander

     

    Soepele processen

    Alliander ontwikkelt en beheert energienetten. Via de kabels en leidingen ontvangen ruim 3 miljoen Nederlandse huishoudens en bedrijven elektriciteit, gas en warmte. Dit doen zij vanuit het maatschappelijk belang om energie voor iedereen betrouwbaar, betaalbaar en bereikbaar te houden. In totaal bedient het netwerkbedrijf zo’n 3,3 miljoen klanten. Een enorm aantal, wat vraagt om soepele processen. Zo ook als het gaat om het incassotraject. Dat moet efficiënt verlopen, met voor medewerkers zoveel mogelijk overzicht en een zo laag mogelijke werklast. 

     

    Een complex geheel

    Het Expertise Centrum Incasso (ECI) van Alliander werkte al met SAP CX voor het afhandelen van klantvragen en klachten, en SAP IS-U voor facturatie. Daarnaast werkten ze met een aparte Credit Management-tool, met rapportages vanaf een Dataplein. Een complex geheel, wat het overzicht niet ten goede kwam. Arthur Bennink, teamleider Incasso bij Alliander: ‘We wilden toe naar een integraal  incassotraject.’ Om dit te bereiken schakelden ze de hulp van Acorel in. 

     

    Project eerder afgerond

    De data vanuit de Credit Management-tool werd overgeheveld naar SAP CX. Vervolgens ging de Dataplein-server uit. Het incassoteam werkt nu alleen nog met SAP I-SU en SAP CX. Dat zorgt voor eenvoud. Ook profiteren ze van geautomatiseerde processen, wat tijdwinst oplevert. Dankzij een goede samenwerking tussen IT en de business werd het project zelfs een maand eerder dan gepland afgerond. Bennink: ‘De consultants van Acorel geven goed onderbouwd advies en doen wat ze beloven.’ 

     

    Werk uit handen

    De medewerkers van het ECI hebben daarnaast te maken met klantvragen. Roel Rutten, senior SAP consultant bij Acorel: ‘Deze klantvragen hebben we geïntegreerd in SAP CX. Zo hebben we de werkvoorraad als het ware gebundeld.’ Bovendien heeft het projectteam gekeken naar de contactmomenten tussen het ECI en de klant.’ Rutten: ‘Die momenten bleken niet effectief genoeg, simpelweg doordat ze te vroeg in het proces zaten. We hebben de momenten daarom naar achteren verplaatst en dat werpt inmiddels z’n vruchten af. Er zijn minder contactmomenten nodig, wat het incassoteam werk uit handen neemt.’

    Meer weten? Neem contact op met Luuk!

    • Plan een 20 minuten introductie meeting
    • Krijg direct inzicht in de mogelijkheden op het gebied van klantbeleving
    • Vraag een demo aan
    Neem contact op
    Luuk Giebels