"De tools van SAP helpen ons om alles te weten te komen over veehouders. Dat levert een belangrijke bijdrage aan onze ambitie om hun Trusted Advisor te zijn."
Ron van de Water, Project Manager bij Agrifirm
Alle informatie op één plek
Koninklijke Agrifirm Group is een van de grootste producenten van veevoeder in Europa. Met behulp van Acorel hebben zij SAP Sales Cloud geïmplementeerd. Hiermee heeft Agrifirm alle belangrijke informatie van leden, klanten en relaties op één centrale plek in de cloud. Veehouders nemen hun diervoeders vaak af bij meerdere aanbieders en kijken constant welke leverancier voer levert dat het beste rendeert. Ron van de Water, Project Manager bij Agrifirm: ‘Alleen als wij alles weten van veehouders, kunnen we voortdurend de beste producten en diensten positioneren en ons ontwikkelen tot een Trusted Advisor.’ Daarnaast integreert SAP Sales Cloud naadloos met Agrifirm’s bestaande SAP landschap.
Uitgebreide dienstverlening op afstand
Agrifirm informeerde bij SAP welke partner in Nederland de meeste concrete ervaring had met SAP Sales Cloud. Van de Water: ‘Dat bleek Acorel te zijn. In korte tijd hebben we met Acorel een platform gecreëerd waarin alle betrokken partijen integraal werken en informatie gemakkelijk delen.’ Maar Acorel is voor Agrifirm meer dan een implementatiepartij. Om het maximale uit het systeem te blijven halen, maakt Agrifirm nu gebruik van Acorel’s Managed Services: uitgebreide dienstverlening op afstand. Dit varieert van service, ondersteuning, onderhoud en beheer tot de optimalisatie van systemen, portals en mobiele applicaties.
Soepele updates, snelheid en flexibiliteit
Hank Lucas, Information Manager E-business CRM bij Agrifirm: ‘Als er nieuwe updates zijn dan zoekt Acorel precies uit wat de impact voor ons zal zijn. Hierdoor verlopen updates telkens soepel.’ Ook gaat het starten van nieuwe projecten razendsnel, doordat Acorel zo dicht op de business en techniek zit. Daarnaast is Lucas blij met de flexibiliteit van Acorel: ‘Soms hebben we wat meer mensen en uren nodig, soms wat minder. Ik zit niet vast aan een vast abonnementsbedrag per maand.’
Meer kennis in huis
Het resultaat mag er zijn. Van de Water: ‘We zien nog volop mogelijkheden om verder uit te breiden in de toekomst.’ Lucas: ‘Acorel heeft ervoor gezorgd dat we veel meer kennis in huis hebben gekregen. Daarnaast hebben ze ons geholpen om het aantal tickets terug te brengen met zo’n 75 tot 80 procent.’