Steeds meer bedrijven erkenden het belang van het ontwikkelen van hun serviceorganisatie als strategisch onderscheidend vermogen. Ze wilden hun kansen in de servicebusiness optimaal benutten. IT speelde daarin vaak een cruciale rol. Het aanschaffen en implementeren van een IT-oplossing was slechts één onderdeel van dit ontwikkeltraject; ook organisatieverandering verdiende serieuze aandacht.
In het webinar bespraken we hoe je maximaal resultaat behaalt uit een digitale servicetransformatie, bekeken vanuit twee perspectieven: business en IT. Daarbij gingen we in op actuele trends en ontwikkelingen in de servicemarkt, én deelden we lessen uit de praktijk.
De volgende vragen stonden centraal:
- Welke businesskansen zagen servicegerichte bedrijven? Wat vroegen hun klanten? En wat waren hun grootste uitdagingen?
- Hoe begeleid je een servicetransformatie? Hoe betrek je zowel medewerkers als klanten bij deze verandering?
- Wat was de rol en impact van IT? Hoe haal je voordeel uit IT-oplossingen? En wat zijn de best practices binnen service management?
Annick Perry van Noventum gaf vanuit haar praktijkervaring inzicht in digitale servicetransformaties. Jaap van Maren van Weir Minerals, klant van Noventum, deelde hoe zijn organisatie met servicetransformatie omging en welke uitdagingen zij daarbij tegenkwamen.
Gert-Jan Stolmeijer, SAP-expert bij Acorel, bracht zijn kennis in over het servicedomein. Nick Schuurman van Distrimex gaf toelichting op trends in de servicemarkt die impact hadden op hun businessmodel en benadrukte de belangrijke rol van IT.