Door de toenemende vraag naar informatie in de keten groeide de hoeveelheid productdata exponentieel. De consistentie van deze data bleek daarbij een absolute ‘must’. Het op peil houden van de datakwaliteit was voor veel organisaties een serieuze uitdaging. De centrale vraag was dan ook: hoe zorg je voor een consistente en juiste datastroom door de keten heen?
In het webinar gingen we hierover in gesprek met Intergamma en TABS Holland. Bekende retailer Intergamma, van Gamma en Karwei, kaartte het belang van productdata aan en maakte met interessante voorbeelden duidelijk hoe onmisbaar juiste data is. TABS Holland (bekend van onder andere PontMeyer en Jongeneel) belichtte vanuit hun groothandelsperspectief de mogelijkheden en uitdagingen rondom productdata. Acorel trad op als organisator van het webinar en deelde als specialist in Customer Experience haar visie en observaties binnen de keten.
De volgende vragen kwamen aan bod:
- Wat is het belang van accurate productdata?
- Wat was de huidige stand van zaken binnen de waardeketen? Was iedereen al zover?
- Welke datastromen kwamen we tegen in deze waardeketen? En welke mogelijkheden ondersteunden dit?
- Wat was de visie op de toekomst? Hoe begin je met het op orde brengen van je productdata en wat zijn de gevolgen als je dat niet doet?